Valašsko

Niedziela, 30 marca 2014 | dodano: 30.03.2014

Valašsko czyli Wołoszczyzna. Wyjazd 3:30, kierunek Frydlant, Celadna. Wiało od gór, więc jechałem pod wiatr a nad ranem szron na samochodach. Tym razem doliną Celadenki i żółtym szlakiem do schr. Martinak (827 m). Zjazd bardzo fajnym i szybkim niebieskim szlakiem do Górnej Becvy. Dalej do Rożnowa, aby odszukać miejsce, gdzie stał gródek średniowieczny. Gródek funkcjonował do XIV w. a później wybudowano zamek w innym miejscu na wzgórzu. Kolejne miasteczko które zwiedziłem to Valašské Meziříčí  z dwoma pałacami. Zajrzałem następnie na zatopiony kamieniołom w Jasenicach i pojechałem do Nowego Jicina. Tam tylko na rynek i do Stramberku. Zjazd ze wzgórza zamkowego żółtym szlakiem do Pribora, małe zakupy w Tesco i powrót główną przez Frydek-Mistek do Cieszyna. W domu o 13 tej. Popołudnie z chłopakami na placu zabaw.

Harenda
Dolina becvy i Radhost
Dolina Becvy i Radhost
Dolna Becva skałki wspinaczkowe
Poszukiwania gródka - skaliste wzgórze, ale to nie to
Gródek w Rożnowie
Na gródku, w oddali wzgórze zamkowe gdzie byłem w zeszłym roku
Pałac w Valasskim Mezirici
Pałac w  Valašskim Meziříčí
Od strony rzeki
Drugi palac w VM (Krasno)
Drugi pałac w VM (Krasno)
Zalany kamieniołom
Droga do Frydku
Frydek-Mistek

Janusz507
| 17:31 środa, 2 kwietnia 2014 | linkuj Super wypadzik :)
| 13:08 wtorek, 1 kwietnia 2014 | linkuj No no. Zdrowo :). Jechałem żółtym do chaty Martinak. Asfaltowo - szutrowo - bezstresowo z tego co kojarzę ;) - jak to w Czechach. Kolejna inspiracja do wyjazdu w tamte rejony. No i Twoja ulubiona miejsówa - Stramberk (kiedyś tak czytałem). Fajne mają tam te ciastka - Stramberskie uszy :).
lea
| 07:52 poniedziałek, 31 marca 2014 | linkuj Masz Ty, Danielu, powera pięknego :)
Gratulacje.
gustav
| 20:57 niedziela, 30 marca 2014 | linkuj bardzo fajny trip :]
| 18:29 niedziela, 30 marca 2014 | linkuj Ale nieludzka pora wyjazdu, hehe. Ale w sumie ponoć człowiek wyśpi się po śmierci :) No i ta średnia przy takim dystansie - musiałeś jechać z wiatrem :P