Okolice Cieszyna

Piątek, 31 stycznia 2014 | dodano: 31.01.2014

Nie miałem za dużo czasu ale chciałem coś nieco pokręcić żeby dobić do 1000 km w styczniu. Przed pracą przejechałem się przez Pikiety, Pastwiska, Kalembice i Boguszowice. Przy okazji wypatrzyłem w Boguszowicach kolejny kamień graniczny miasta Cieszyna z literą T (czasy austriackie T-Teschen). Po pracy rundka nieco dłuższa bowiem do Pogwizdowa, Hażlacha, Zamarsk i Gumien. Nieco jeszcze zbywało i zrobiłem małe kółko wokół miasta.

Widok z Pikiet na Czantorię
Widok z Pikietów na Czantorię
Boguszowice
Dawny kamień graniczny Cieszyna, T - Teschen
Konie w Boguszowicach
Na Pikietach wieczorem
Przy remizie w Gumnach

Podsumowanie stycznia: tegoroczny styczeń był rekordowy pod względem wyjeżdżonych km.
1000 km czyli o 561 km więcej niż w styczniu w zeszłym roku. Liczba od razu skojarzyła mi się z rokiem 1000. W tym to roku odbył się słynny Zjazd gnieźnieński na którym spotkał się cesarz Otton III z Bolesławem Chrobrym
Ok 7820 m. w pionie w styczniu to też niezły wynik. Podaję dane z bikemap ale w rzeczywistości chyba było trochę więcej.
Prawie tyle samo, bo 7816 m n.p.m. ma Nanda Devi w Himalajach

Zaliczone w styczniu: Mały Jaworowy 945 m. Jaworowy 1032 m. Sindelna 1000 m. Ropica 1082 m. Velky Lipovy 1003 m. Prislop 946 m.
Ropiczka 918 m. Hradek 543 m. Dziołek 702 m. Valy 606 m. Burovi Grun 633 m. Ochodzita 895 m. Koczy Zamek 847 m. Stecówka 740 m./x2, Wielka Czantoria 995 m.