Zbyslavice, Bitov

Czwartek, 26 grudnia 2013 | dodano: 26.12.2013

Wyjazd na kolejne dwa gródki średniowieczne w Czechach. Miałem jechać przed świtem i zrobić nieco dłuższą trasę. Przy okazji chciałem odnaleźć trzy gródki, w Zbyslavicach, w Bitovie i w Starej Vsi u Bilovca. W nocy mocno wiało i przełożyłem wyjazd na ranną, nieco późniejszą porę. Tak więc wyjechałem dopiero przed 9 godz. Czasem mam dylemat którą drogą jechać do Ostrawy. Główna przez Terlicko i Hawierzów to dużo górek i spory ruch. Bocznymi to strata czasu. Pojechałem zatem przez Stonawę, Suchą i dwupasmówką do Ostrawy. Przy dzisiejszym wietrze z pd.-zach. był to dobry wybór bo do Stonawy prułem z wiatrem a potem miałem boczny. Gdybym pojechał przez Terlicko to musiałbym walczyć z wiatrem. W Porubie zjechałem i przez Polankę nad Odrą i Klimkowice dotarłem do Zbyslavic. Tam odnalazłem pierwszy gródek. Dość duży kopiec, częściowo otoczony fosą. Na kopcu nierówności terenowe po dawnych zabudowaniach. Stamtąd leśną dróżką na gródek w Bitovie. Pod koniec przez obsadzone pole. Gródek w Bitovie już nie tak okazały i nie tak dobrze zachowany jak poprzedni. Kopiec częściowo zniwelowany i w najwyższym miejscu wał ma może 1 m. Do Starej Vsi u Bilovca już nie jechałem bo za mało czasu. Powrót przez Bravantice, Starou Ves nad Ondrejnici, Brusperk i Frydek. Z Frydku główną do Cieszyna.

Owce w Stonawie

Widok na Beskidy

Widok z Lubojatów na Beskidy

Serpentyny do Lhotki

Nie ma lodu to grają na asfalcie w hokeja.

Dzieciaki grają w hokeja

Stara Ves nad Ondrejnici

Stara Ves nad Ondrejnici zamek

Frydek

Frydek zamek

| 10:07 sobota, 28 grudnia 2013 | linkuj Tego dnia mocno wiało z pd.-zach. więc przez Cierlicko tak jak napisałem nie dość że z wiatrem to jeszcze z wzniesieniami musiałbym walczyć a chciałem jak najprędzej minąć Ostrawę. Już od Czeskiego Cieszyna wspinasz się na Mistrzowice, potem Kostelec w Cierlicku i Bludovicki Kopiec, nie mówiąc o zatłoczonym Hawierzowie. Vlakiem to w ostateczności w razie jakiejś awarii lub kataklizmu pogodowego i to tylko z powrotem. Pozdro
| 22:14 piątek, 27 grudnia 2013 | linkuj Za bardzo na około żeby do Ostrawy jechać przez Frydek
| 21:59 czwartek, 26 grudnia 2013 | linkuj Ale walisz te trasy ;) Cały rok w formie ;))) A co do bloga to zagadaj do Błażeja w prywatnej wiadomości albo mailu, bo może problem tkwi w tym szablonie? Po prostu kod zdjęcia jest całkowicie rozsypany w źródle strony i stąd te kratki... Ale dlaczego tak się dzieje? Nie mam pojęcia...