Komorni Lhotka, Konakov

Czwartek, 26 września 2013 | dodano: 26.09.2013

Pogoda dzisiaj znowu się popsuła. Przez cały czas niewiele ale jednak coś kropiło.
Pojeździłem nieco pod górami w Śmiłowicach i Ligotce Kameralnej. Potem przez Gnojnik do Trzanowic, Grodziszcza i Koniakowa.

Koza z Koniakowa

Ropice kościół

Dwór w Ropicy dalej w remoncie

Dwór w Ropicy wybudowano w XVIII w. na miejscu wcześniejszej renesansowej budowli jednak wieś jest dużo starsza. Ropica istniała już w 1305 r. Wiadomo że w 1430 r. należała do niejakiego Sobka Kornica z Ropic. Potem przez kilka stuleci do jego potomków.
Sobek prawdopodobnie był rycerzem i gdzieś w Ropicy miał swój zameczek/gródek.
Historycy przypuszczają (choć żadnych śladów po wcześniejszej budowli nie znaleźli) że gródek stał na miejscu obecnego dworu.
Czasem tak bywało że dwór stawał na miejscu gródka ale czasem gdzieś w pobliżu.
Mnie zaciekawił staw obok dworu z cyplem, który kiedyś mógł być wyspą.
Chciałem tam dotrzeć ale niestety nie udało się. Staw już nie jest stawem lecz mokradłami. W dodatku tak zarośnięty teren że trudno się przedzierać pieszo a co dopiero z rowerem. Z pewnością wrócę tam jak liści będzie mniej lub jak ziemia zmarznie:)
A tu mapka na której jest dwór i dawny staw.

Śmiłowice

Ligotka Kameralna (Komorni Lhotka)

Kozy w Koniakowie

Widoczek z okolic Koniakowa (podjazdów rzędu kilkunastu % tu nie brakuje)